Türkiye'de yenilenebilir enerji mayısta rekor kırdı, kömürün payı 22 yılın en düşüğünde
Türkiye'nin elektrik üretiminde yeşil dönüşüm hız kazanıyor. Mayıs ayında yenilenebilir enerji kaynakları, toplam üretimin %72,3'ünü karşılayarak son 26 yılın en yüksek payına ulaştı. Aynı dönemde kömürün payı ise %17 ile son 22 yılın en düşük seviyesine indi. Bu gelişme, enerji arz güvenliği ve karbon emisyonlarının azaltılması açısından önemli bir kilometre taşı olarak değerlendiriliyor.
Öne çıkanlar:
- Yenilenebilir enerji payı mayısta %72,3
- Kömürün payı %17 ile 22 yılın en düşüğü
- Rekor seviyeye ulaşan hidroelektrik, rüzgar ve güneş katkısı
Yenilenebilir kaynakların ağırlıklı olması, ithal yakıtlara bağımlılığı azaltırken cari dengeye de olumlu yansıyor. Ancak arz güvenliği için depolama ve iletim altyapısı yatırımlarının sürmesi gerekiyor. Piyasalar açısından, bu durumun enerji hisselerini ve özellikle yenilenebilir enerji yatırımlarını destekleyici bir ortam yarattığı söylenebilir. Yatırımcılar, bu alandaki politika teşviklerini ve kurumların finansman kolaylıklarını izlemeye devam edecek.
Kaynak: AA Ekonomi