New York borsası teknoloji hisselerindeki satışlarla düşüşle kapandı
ÖzetleNew York borsasında teknoloji hisselerindeki satış dalgasıyla Dow Jones %0,09, S&P 500 %1,44 ve Nasdaq %2,46 değer kaybetti.
New York borsası, teknoloji hisselerinde yoğunlaşan satış baskısıyla haftayı düşüşle tamamladı. Dow Jones endeksi %0,09 azalarak 51.666,84 puana gerilerken, S&P 500 %1,44 düşüşle 7.365,46 puana, Nasdaq ise %2,46 kayıpla 18.229,62 puana indi.
Satışların odağında büyük teknoloji şirketleri yer aldı. Yatırımcılar, yüksek değerlemeler ve artan jeopolitik riskler nedeniyle kâr satışına yöneldi. Ayrıca, Fed'in faiz kararı öncesi temkinli duruş da piyasalardaki baskıyı artırdı.
Öne çıkanlar:
- Nasdaq en sert düşüşü yaşadı (%2,46).
- Satışlar teknoloji hisselerinde yoğunlaştı.
- Fed kararı öncesi belirsizlik satışları tetikledi.
Küresel risk iştahındaki bu azalma, gelişmekte olan piyasalara da yansıyabilir. Dolar-TL kuru üzerinde baskı yaratabilecek bu gelişme, altın fiyatlarını ise zayıf dolar ve artan güvenli liman talebiyle kısmen destekleyebilir.
Kaynak: Dünya