İran, Hürmüz Boğazı'nı kapatma kararı aldı

Ekonomi · ⏱ 1 dk okuma
Özetleİran, ABD'nin mutabakatı ihlal ettiği gerekçesiyle Hürmüz Boğazı'nı kapatacağını duyurdu.

Orta Doğu'daki jeopolitik gerilimler yeni bir boyuta taşındı. İran, ABD'nin varılan mutabakata aykırı davrandığını öne sürerek Hürmüz Boğazı'nı kapatma kararı aldığını açıkladı. Bu hamle, küresel petrol arzının yaklaşık %20'sinin geçtiği stratejik su yolunda ciddi bir kesinti riskini gündeme getirdi.

Hürmüz Boğazı'nın kapatılması, başta Suudi Arabistan, Irak ve Kuveyt olmak üzere Körfez ülkelerinin petrol ihracatını doğrudan etkileyecek. Uzmanlar, böyle bir durumda ham petrol fiyatlarının hızla yükseleceğini ve küresel enerji piyasalarında paniğe yol açabileceğini belirtiyor. İran'ın bu kararı, daha önce ABD Başkanı Trump'ın 60 günlük ateşkes boyunca geçiş ücreti alınmayacağı açıklamasının hemen ardından geldi.

Öne çıkanlar:

  • İran, ABD'yi mutabakatı ihlalle suçluyor.
  • Hürmüz Boğazı günlük yaklaşık **17 mily

← Tüm ekonomi haberleri