Hürmüz Boğazı'ndan son 24 saatte 20 milyon varil petrol geçti
ABD Enerji Bakanı Chris Wright, yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı'ndan son 24 saatte yaklaşık 72 gemiyle 20 milyon varil petrol taşındığını duyurdu. Wright, bu miktarın çatışma öncesi seviyelerin üzerine çıktığını ancak geçişlerin tamamen normale döndüğünü belirtti.
Hürmüz Boğazı, küresel petrol arzının yaklaşık beşte birinin geçtiği kritik bir nokta. Bölgede yaşanan gerginliklerin ardından petrol akışının yeniden canlanması, arz güvenliği endişelerini azaltarak petrol fiyatları üzerinde aşağı yönlü baskı oluşturdu. Brent petrol fiyatları bu haberle birlikte 78 doların altına geriledi.
Petrol arzındaki bu artış, Türkiye gibi enerji ithalatçısı ülkeler için cari açık ve enflasyon açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Ancak jeopolitik risklerin tamamen ortadan kalkmadığı unutulmamalı; piyasalar Körfez'deki her türlü gelişmeye duyarlı olmaya devam ediyor.
Kaynak: Bloomberg HT