Hürmüz Boğazı'nda Gemi Trafiği Savaş Sonrası Zirvede

Enerji · ⏱ 1 dk okuma
ÖzetleHürmüz Boğazı'nda dün 70 ticari geminin geçişiyle 28 Şubat'tan sonraki en yüksek günlük gemi geçişi kaydedildi.

Petrol ve doğalgaz taşımacılığının kalbi Hürmüz Boğazı'nda hareketlilik artıyor. Dün itibarıyla boğazdan 70 ticari gemi geçiş yaparak, 28 Şubat'tan bu yana en yüksek günlük seviyeye ulaştı. Bu durum, bölgedeki jeopolitik gerilimlerin azaldığına işaret ediyor.

Artan gemi trafiği, özellikle petrol arzında rahatlamaya yol açarken, küresel enerji fiyatları üzerinde aşağı yönlü baskı oluşturuyor. Boğazın yeniden normal işleyişine dönmesi, uluslararası ticaretin aksamasını önlüyor.

Öne çıkanlar:

  • Günlük 70 gemi geçişi ile savaş sonrası rekor
  • 28 Şubat'tan itibaren en yüksek seviye
  • Boğaz trafiğindeki artış enerji arz güvenliği için olumlu

Enerji fiyatlarındaki bu gelişme, Türkiye'nin döviz kuru üzerindeki baskıyı hafifletebilir; ancak piyasalarda kalıcı etki için küresel talebin seyri belirleyici olacak.

Kaynak: AA

← Tüm ekonomi haberleri