Akkuyu NGS'nin ilk ünitesinde inşaat tamamlandı

Enerji · ⏱ 1 dk okuma
ÖzetleTürkiye'nin ilk nükleer güç santrali Akkuyu NGS'nin 1'inci güç ünitesinin inşaat çalışmaları tamamlandı.

Türkiye'nin enerji bağımsızlığı yolunda kritik bir eşik daha aşıldı. Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin (NGS) 1'inci güç ünitesindeki inşaat faaliyetlerinin tamamlandığı duyuruldu. Santralin tam kapasite devreye girmesiyle yıllık yaklaşık 35 milyar kilovatsaat elektrik üretmesi ve Türkiye'nin elektrik talebinin %10'una yakınını karşılaması hedefleniyor. Proje, Rosatom tarafından yap-işlet-devret modeliyle hayata geçiriliyor.

Öne çıkanlar:

  • 1'inci ünite inşaatı tamamlandı, devreye alma sürecine geçildi
  • Santral tam kapasitede 4 reaktör ile toplam 4.800 megavat kurulu güce sahip olacak

Akkuyu'nun devreye girmesi, Türkiye'nin elektrik üretimindeki ithal kaynak bağımlılığını azaltması ve karbon emisyonlarını düşürmesi açısından önem taşıyor. Uzun vadede enerji maliyetlerinin istikrarına katkı sağlaması beklenen bu gelişme, dolaylı olarak cari dengeyi de olumlu etkileyebilir.

← Tüm ekonomi haberleri